Pieczątka firmowa. Jak wybrać najlepszą pieczątkę dla swojego biznesu?

Wprawdzie firmy nie muszą posiadać pieczątek, to jednak na wyrobienie takiego akcesorium decyduje się znaczna część przedsiębiorców. Jeśli również otwierasz firmę i chcesz kupić pieczątkę, sprawdź, na co warto zwrócić uwagę przy jej zamawianiu! Pieczątka firmowa to praktyczny dodatek. Za jej pomocą można łatwo i szybko stemplować dokumenty firmowe, na przykład faktury, rachunki, umowy. Pieczątka powoduje, że dokumentacja jest bardziej godna zaufania, buduje wizerunek profesjonalnej firmy. Koszty wykonania pieczątki nie są wysokie – to zwykle koszt od około 20 do 50 złotych w zależności od wybranego wariantu. Zatem, jaką pieczątkę warto wybrać? Jakie dane powinny się na niej znaleźć? Sprawdź już teraz!

 

Najpopularniejsze pieczątki automatyczne

Aktualnie powoli odchodzi się od tradycyjnych stempli, które składają się z osobnej pieczątki oraz poduszki na tusz. Zamiast nich większym zainteresowaniem cieszą się pieczątki automatyczne, które nazywane są także automatami lub pieczątkami samotuszującymi. Pieczątka automatyczna posiada wszystkie elementy potrzebne do wykonania odbicia w obudowie. Na spodzie znajduje się pieczątka umieszczona na obrotowych wałkach, a powyżej niej ulokowana jest poduszka tuszująca – wkład tuszujący. Podczas naciśnięcia na pieczątkę, wałki obracają się i pokryta tuszem pieczątka wykonuje odbicie. Poduszki – wkłady tuszujące w pieczątkach automatycznych można wymieniać, gdy się zużyją. Można również uzupełniać je tuszem.

Jakie informacje umieszcza się na pieczątkach?

Pieczątka firmowana najczęściej posiada najważniejsze informacje o firmie, do których zaliczają się:

  • nazwa firmy

  • imię i nazwisko właściciela

  • adres siedziby firmy

  • numery NIP oraz REGON

Do wykonania takiego odbicia potrzebna będzie najpopularniejsza pieczątka z czterema liniami. Firmy wykonujące pieczątki Gliwice to jedno z miast, gdzie można je kupić, mogą także zaoferować je w większych wymiarach, co pozwala na umieszczenie na nich większej ilości danych. Mogą być to:

  • adres strony internetowej firmy

  • adres e-mailowy właściciela pieczątki

  • numer telefonu

  • rodzaj firmy, na przykład firma handlowo-usługowa

  • logo firmy

Kolor odbicia pieczątki – jednolity albo wielokolorowy

Pieczątka najczęściej wykonuje odbicie w jednym kolorze – najczęściej wybierane są wtedy pieczątki z tuszem czarnym, niebieskim, zielonym, czerwonym. Dodatkowo, można także wybrać te z innymi kolorami tuszu, na przykład pomarańczowym, żółtym, szarym, fioletowym. Istnieje także możliwość wykonania pieczątki, która będzie dawała różnokolorowe odbicia. W tym przypadku stosuje się różne kolory tuszów na poduszce tuszującej. Takie pieczątki posiadają efektowny wygląd i natychmiast przyciągają wzrok!