Wielu z nas nie raz myślało nad tym, by założyć własną firmę. Jest kilka branż, w których obecnie można nieźle zarobić. Jedną z nich jest wideofilmowanie oraz fotografia ślubna. Najczęściej na taką działalność decydują się zapaleńcy, dla których praca z aparatem czy kamerą nie jest problemem a przyjemnością. Fotograf prowadzący własną działalność musi jednak pamiętać o kosztach prowadzenia firmy, które mogą okazać się zbyt wysokie, jeśli wcześniej nie zaplanuje odpowiednio swoich działań.
Filmowanie wesel – zanim podejmiesz decyzję
Przed podjęciem decyzji, czy chcemy zajmować się profesjonalnie filmowaniem wesel i ślubów powinniśmy przeanalizować rynek. Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się proste, jednak trzeba zwrócić uwagę na kilka kwestii. Faktem jest, że ludzie biorą śluby i nadal będą to czynić, stąd można wysnuć wniosek, że zapotrzebowanie będzie stałe. Jeśli będziemy odpowiednio przygotowani, to mamy szansę dostać wiele dobrych zleceń.
Podczas analizy rynku, należy zwrócić uwagę na najnowsze trendy danego sezonu ślubnego i inne nowości, które pomogą przyciągnąć klientów. Obowiązkowo sprawdźmy ceny, jakie za filmowanie wesel życzy sobie konkurencja. Dzięki temu zyskamy punkt odniesienia i koleją płaszczyznę, na której można efektywnie konkurować. Ceny kształtują się rożnie. W mniejszych miastach za usługę fotograf liczy sobie od 700 do 3000 zł. W większych miejscowościach ceny mogą oscylować w granicach 5000 zł.
Jak dobrze zarobić na filmowaniu wesel?
Konkurencja w branży jest spora. W celu uzyskania jak największej ilości zleceń nie wystarczy tylko posiadanie aparatu i jako- takich umiejętności. Zadbajmy o to by sprzęt, którym pracujemy, był wysokiej jakości, co pozwoli na uzyskanie obrazu o odpowiedniej ostrości i zminimalizuje ryzyko awarii do minimum. Marka i wartość sprzętu fotograficznego ma również wpływ na końcową cenę usługi. Filmowanie wesel najlepiej zacząć od zbierania potrzebnego doświadczenia, które jest w branży niezwykle ważne. Róbmy zdjęcia dla znajomych i przyjaciół a w ten sposób, krok po kroku zbudujemy swoje portfolio, które później będzie można przedstawić potencjalnym klientom.
W stolicy usługi fotograficzne na weselach świadczy ponad tysiąc firm, w tym Charles-Studio Warszawa, oferujące filmowanie wesel. Widać więc, że aby się “wybić” trzeba mieć to “coś” i oferować więcej niż konkurencja. Mogą to być np. sesje w ciekawych miejscach, zamiast tego, co oferuje większość, czyli studio. Możliwości pozytywnego zaskoczenia klienta jest o wiele więcej, wystarczy tylko ruszyć głową.